om eller vad

mest såna där gatukonst alltså. men får jag för mig kan det dyka upp musik som är apfet. eller snygga killar.

torsdag 26 mars 2009

sicken larvig film australia är. och vad är uppe med hennes läppar? eller hans bringa?

när jag gick till jobbet igår såg jag en hackspett på kyrkogården. den hackade i ett träd. så där karaktäristiskt som dom gör. i tecknade filmer. för jag har kanske aldrig sett det innan. in real life alltså. jag är miljöskadad och tror knappt att de mest naturliga företeelser finns på riktigt. blommor tex finns väl mest i rabatter och i buketter på torget. det var hemskt fint att skåda i alla fall.
imorse när jag åt frukost så kom det en blåmes eller whatever och liksom flög upp och ner utanför mitt fönster som att den försökte titta in ovanför blommorna. som om den hade en studsmatta den hoppade upp och ner på. surrealistiskt och återigen hemskt fint. skulle tro att beteendet beror på min kära granne som matar fåglarna från sitt fönsterbräde. vilket gör att de är totalt bortskämda, orädda och odrägliga.

schanzenviertel i Hamburg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar